Nieuw: categorie Innovation & transformation

Foto: © Reinier RVDA

Nieuw dit jaar bij de Esprix is de categorie Innovation & transformation. Cases die met innovatieve technieken en/of proposities een transformatie teweegbrengen, komen in aanmerking voor een award. Niet alleen technologische transformaties ook organisatorische, maatschappelijke of menselijke transformaties krijgen met de categorie Innovation & transformation een podium.

Creativiteit ruimer benutten
Dick Buschman, Esprixbestuur en Partner ACHTUNG!: “Mensen blijven de voortgaande digitalisering benutten, maar doen dit steeds selectiever. Aanvankelijk waren het technische hoogstandjes waarmee merken hoge ogen konden gooien, nu draait het echt om het bieden van service en oplossingen. Daar is naast creativiteit ook inventiviteit voor nodig. Een van de doelstellingen van de categorie Innovation & Transformation is het motiveren van merken en bureaus om creativiteit ruimer te benutten dan alleen voor advertising.” 
Jacqueline Smit, voorzitter Esprixjury en Commercieel Directeur TMG Landelijke Media: “Merken zijn steeds meer op zoek zijn naar inventiviteit in allerlei aspecten van hun bedrijfsvoering. De behoefte aan creatieve bedrijfskundige oplossingen groeit. We dagen marketeers en bureaus uit om te laten zien hoe marketingcommunicatie zich blijft ontwikkelen. Koplopers zetten we met een award in het zonnetje. Zij banen de paden.”

Inzenddeadline
Dit jaar ligt de officiële deadline om werk in te sturen voor de Esprix op 20 januari. Dat kan in twaalf verschillende categorieën, waarbij het inzenders vrij staat om een campagne in meerdere categorieën in te sturen. Voor de categorie Innovation & transformation is uitstel mogelijk.

esprix brengt creativiteit, data en technologie bij elkaar
'nieuwe' esprix positioneert zich tussen effies en lampen
de enige award waar creativiteit en resultaat in juist gewogen wordt: 50/50.
lange termijn succes gaat in dit vak over de optelsom van merkervaringen
‘2018 wordt het jaar van de conversie op mobiel’
‘Insourcing komt echt op stoom, afdelingen marketing doen steeds meer zelf’
‘Merken gaan dit jaar meer sorry zeggen als er iets mis is gegaan’
‘Merken moeten hun maatschappelijke relevantie beter durven invullen’
‘Senior merkmakers mogen in 2018 weer aanschuiven op de werkvloer’

Uitreiking 2017
Esprixjury kent 34 nominaties toe
Innovatie be
Esprixjury 2017 is compleet
Innovatie zit Heineken in het bloed
innovatie vraagt om stevig debat
Oud-jurylid helpt Esprix-inzenders
Innovatie zit in het hart van ons vak
Uitreiking 2016
Esprix winnaars 2016
31 nominaties Esprix 2016
Dick Buschman in bestuur Esprix
Uitreiking 2015
Ongekende stijging aantal inzendingen
Grote namen in Esprixjury 2015
Kick off Esprix 2015
Esprix winnaars 2014
Uitreiking 2014
Esprix-interview Hans Koeleman
Esprix-interview Henriette van Swinderen
Het beste werk van 2013 bekend
Esprix-interview Carin van Berkel
Drie nieuwe Esprix-categorie
Esprix-interview Frank Basters
Esprix-interview Oscar Diele
Esprix-interview Jacqueline Smit
Esprix-interview Pieter Plaisier
Esprix-interview Dick van der Lecq
Esprix-interview Roel Welsing
Esprix-interview Mireille Spapens
Jacqueline Smit voorzitter Esprixjury
Esprix winnaars 2013
Uitreiking 2013
chevron-left
chevron-right