Esprix-interview Oscar Diele


Oscar Diele, Chief Marketing Officer van Spil Games, is jurylid bij de Esprix.

Waarom mag een bedrijf met een goede marketing-communicatiecase niet ontbreken bij de Esprix?
‘Omdat de Esprix een prestigieuze vakprijs is. Als je case daar in de prijzen valt, wordt hij gezien als een inspirerend voorbeeld dat navolging verdient.’ 

Waar staat de Esprix volgens jou voor? 
‘De Esprix staat voor marketingcommunicatie die niet alleen op strategie en creatie wordt afgerekend, maar ook op effectiviteit en impact. De Awards tonen aan dat marketeers, creatieven, opdrachtgevers en bureaus een positieve impact kunnen hebben op de groei van de organisatie.’

Wat onderscheidt de Esprix van andere prijzen voor marketingcommunicatie?
‘Bij de Esprix kijkt de jury naar de strategie en de creatie, maar niet alleen dat, het gaat ook om het resultaat. Alleen campagnes waarbij wordt aangetoond dat ze daadwerkelijk het gedrag van de doelgroep hebben beïnvloed, komen in aanmerking voor een Esprix.’

Is de Esprix volgens jou de meest begerenswaardige prijs? Zo ja, waarom?
‘Absoluut. De Esprix is een Award die elk jaar aan prestige en impact wint. De kwaliteit van de cases, het gewicht van de jury en het feit dat steeds meer bedrijven de Esprix omarmen laten zien dat deze vakprijs steeds krachtiger wordt.’

Wie mag er dit jaar zeker niet ontbreken in het deelnemersveld?
‘Iedere bureau of opdrachtgever die van mening is dat zijn campagne vakgenoten kan inspireren.’

Welke voorgaande winnaar van de Esprix spreekt jou het meest aan en waarom?
‘Alle voorgaande winnaars zijn stuk voor stuk campagnes die laten zien dat intelligente strategie en onderscheidende creativiteit leiden tot commercieel succes. Ze tonen aan dat goedgemaakte campagnes de investeringen dubbel en dwars terugverdienen. Een terechte winnaar vorig jaar vond ik Albert Heijn met “Begin je eigen winkeltje”. Die campagne heeft echt iets losgemaakt in Nederland.

esprix brengt creativiteit, data en technologie bij elkaar
'nieuwe' esprix positioneert zich tussen effies en lampen
de enige award waar creativiteit en resultaat in juist gewogen wordt: 50/50.
lange termijn succes gaat in dit vak over de optelsom van merkervaringen
‘2018 wordt het jaar van de conversie op mobiel’
‘Insourcing komt echt op stoom, afdelingen marketing doen steeds meer zelf’
‘Merken gaan dit jaar meer sorry zeggen als er iets mis is gegaan’
‘Merken moeten hun maatschappelijke relevantie beter durven invullen’
‘Senior merkmakers mogen in 2018 weer aanschuiven op de werkvloer’

Uitreiking 2017
Esprixjury kent 34 nominaties toe
Innovatie be
Esprixjury 2017 is compleet
Innovatie zit Heineken in het bloed
innovatie vraagt om stevig debat
Oud-jurylid helpt Esprix-inzenders
Innovatie zit in het hart van ons vak
Nieuw: categorie Innovation & transformation
Uitreiking 2016
Esprix winnaars 2016
31 nominaties Esprix 2016
Dick Buschman in bestuur Esprix
Uitreiking 2015
Ongekende stijging aantal inzendingen
Grote namen in Esprixjury 2015
Kick off Esprix 2015
Esprix winnaars 2014
Uitreiking 2014
Esprix-interview Hans Koeleman
Esprix-interview Henriette van Swinderen
Het beste werk van 2013 bekend
Esprix-interview Carin van Berkel
Drie nieuwe Esprix-categorie
Esprix-interview Frank Basters
Esprix-interview Jacqueline Smit
Esprix-interview Pieter Plaisier
Esprix-interview Dick van der Lecq
Esprix-interview Roel Welsing
Esprix-interview Mireille Spapens
Jacqueline Smit voorzitter Esprixjury
Esprix winnaars 2013
Uitreiking 2013
chevron-left
chevron-right