Ons werk moet iets doen.

1. Wat betekent 'creativity that pays off' in jouw eigen vakgebied?
Ons werk moet iets doen. En dan ben ik eigenlijk zelf stiekem altijd meer geïnteresseerd in de zachte kanten daarvan. Of het een branche trots maakt en concurrenten jaloers. Of het leuk was om te maken. Of het iemand z’n carrière vooruithelpt. En okay, de harde cijfers moeten ook allemaal kloppen.
 
2. Esprix beloont creativiteit en aantoonbaar resultaat. Hoe ga je daarmee om binnen jouw eigen organisatie?
De bankwereld heeft een mooi zinnetje: in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Resultaat is namelijk geen logisch gevolg van iets, hoe hard mensen dat soms ook beweren. Natuurlijk leren we, testen we en hebben we bij elkaar 100 jaar ervaring in een review. Maar het proces is toch telkens weer in de kern hetzelfde: eerst iets maken wat zo bijzonder mogelijk is en dan maar hopen dat het ook echt werkt.  
 
3. Jij bent voorzitter van de categorie Durables. Welke ontwikkelingen verwacht of hoop je te zien?
Ik hoop vooral weer verrast te worden met werk dat ik niet ken of waarvan ik niet wist dat het zo slim in elkaar zat.
 

Esprix 2019: Goud voor ABN AMRO, Bavaria, Jumbo en Samsung
Een nieuwe invalshoek, een ander beeld, prikkelende boodschap
Esprixjury kent 29 nominaties toe
'Creativiteit an sich is niet relevant'
Van denken naar doen, dat is en blijft ons heilige doel.
Creativiteit verandert een abstract plan in een idee waar mensen warm voor lopen.
Creativiteit gaat over het vermogen om iets nieuws te scheppen
Het hoeft helemaal niet duur te zijn, net als goed design, maar wél origineel.
esprix brengt creativiteit, data en technologie bij elkaar
Combinatie effectiviteit/creativiteit staat voorop
'nieuwe' esprix positioneert zich tussen effies en lampen
de enige award waar creativiteit en resultaat in juist gewogen wordt: 50/50.
lange termijn succes gaat in dit vak over de optelsom van merkervaringen
‘2018 wordt het jaar van de conversie op mobiel’
‘Insourcing komt echt op stoom, afdelingen marketing doen steeds meer zelf’
‘Merken gaan dit jaar meer sorry zeggen als er iets mis is gegaan’
‘Merken moeten hun maatschappelijke relevantie beter durven invullen’
‘Senior merkmakers mogen in 2018 weer aanschuiven op de werkvloer’

Uitreiking 2017
Esprixjury kent 34 nominaties toe
Innovatie be
Esprixjury 2017 is compleet
Innovatie zit Heineken in het bloed
innovatie vraagt om stevig debat
Oud-jurylid helpt Esprix-inzenders
Innovatie zit in het hart van ons vak
Nieuw: categorie Innovation & transformation
Uitreiking 2016
Esprix winnaars 2016
31 nominaties Esprix 2016
Dick Buschman in bestuur Esprix
Uitreiking 2015
Ongekende stijging aantal inzendingen
Grote namen in Esprixjury 2015
Kick off Esprix 2015
Esprix winnaars 2014
Uitreiking 2014
Esprix-interview Hans Koeleman
Esprix-interview Henriette van Swinderen
Het beste werk van 2013 bekend
Esprix-interview Carin van Berkel
Drie nieuwe Esprix-categorie
Esprix-interview Frank Basters
Esprix-interview Oscar Diele
Esprix-interview Jacqueline Smit
Esprix-interview Pieter Plaisier
Esprix-interview Dick van der Lecq
Esprix-interview Roel Welsing
Esprix-interview Mireille Spapens
Jacqueline Smit voorzitter Esprixjury
Esprix winnaars 2013
Uitreiking 2013
chevron-left
chevron-right