Uitreiking 20 april 2017

Pijlers

De Esprix hanteert twee pijlers ter beoordeling:

  1. Creatie
  2. Resultaat

 

Creatie
Bij de Esprix belonen we jaloersmakend creatief werk. Jaloersmakend kan zowel in het creatieve idee achter de campagne zitten als in de creatieve executie.

Het creatieve idee wordt beoordeeld op een 5-puntsschaal.
1. slecht (niet vernieuwend, niet onderscheidend)
2. matig (leuk, maar niet sterk)
3. voldoende (onderscheidend)
4. goed (onderscheidend en/of vernieuwend)
5. uitstekend (vernieuwend, innovatief en/of jaloersmakend)

Resultaat
Bij de Esprix belonen we werk met impact. We kijken naar aantoonbare resultaten in de breedste zin van de marketing communicatie doelstellingen (kennis, houding, gedrag). Van meetbare en significante naamsbekendheid tot commercieel resultaat. De doelstellingen van de ingezonden case moeten S.M.A.R.T gedefinieerd zijn.

Resultaat wordt beoordeeld op een 5-punts schaal.
1. slecht (doelstellingen niet behaald, slecht geformuleerd)
2. matig (resultaten mager)
3. voldoende (doelstellingen behaald / licht overtroffen)
4. goed (doelstellingen aantoonbaar overtroffen)
5. uitstekend (doelstellingen ruimschoots overtroffen)

 

sluiten