"Jury kent zevenendertig nominaties toe!"

Esprixjury kent zevenendertig nominaties toe
Esprix-uitreiking donderdag 8 juli in Felix Meritis

Amsterdam, 22 april 2021.

Zesentwintig campagnes zijn in totaal zevenendertig keer genomineerd voor een Esprix. Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat creatieve ideeën resultaat opleveren. NEEW leidt het bureauklassement met vier nominaties. Zeeman met de case ‘Lucht’, Bol.com met de case ‘De winkel van de blije koppies bezorgen’ en MSD met de case ‘De Berentribune’ zijn alle driemaal genomineerd. De jury maakt op 8 juli tijdens de live uitreiking in Felix Meritis bekend met welke kleur – brons, zilver of goud – de nominaties zijn bekroond. 

Esprix brengt de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes voor het voetlicht. De afgelopen jaren is de Esprixjury uitgegroeid tot de meest prestigieuze marketingcommunicatie jury van Nederland. Creatieven en marketeers kiezen samen het beste werk van Nederland. Ze beoordelen inzendingen gelijkwaardig op het creatieve idee en het resultaat. De oogst van dit jaar, 37 nominaties, vertegenwoordigt het beste werk van 2020. Op donderdag 8 juli reikt de jury in Felix Meritis de bekroningen uit. Ook dit jaar wordt het weer een zeer bijzondere avond voor de top van Marketing Nederland. Kaarten voor de uitreiking zijn via de Esprix-site verkrijgbaar, echter wel beperkt i.v.m. maximaal aantal zitplaatsen. 

De genomineerden per categorie zijn:

Business to Business & Employee Experience
The Dark Side of Money
ABN AMRO
N=5, Storm digital, MediaCom, Newslab, Tebber Nekkel

Wie de klomp past...
Franciscus Gasthuis & Vlietland
0to9 Creative Impact Agency

Business to consumer
Staatsloterij Oudejaarstrekking
Nederlandse Loterij
TBWA\NEBOKO, Mindshare Greenhouse, Blauw Gras, Brompton Road, HPB (Het PR Bureau), Czar Amsterdam, Ellen Reus

Lucht 
Zeeman textielSupers B.V.
Persuade

De winkel van blije koppies bezorgen
Bol.com
Dept, Dentsu, Mindshare, Dpplr, AMP, Earforce, Postoffice

Grolsch Live Sessies tijdens de lockdown
Koninklijke Grolsch
Fitzroy, HPB (Het PR Bureau), Wavemaker

Consumer Services 

Goed doen met geld
ASN Bank
Selmore Creative Agency, Vizeum Dentsu, Reprise Digital, Born05

Do Good 
De Unox Nieuwjaarsduik uit Blik
Unilever Nederland BV
Being There, Banka Media, Zaanlandia Blikverpakkingen, Stichting Nieuwjaarsduiken, Sportvibes, Fast Forward, Studio Doen

De Berentribune
MSD i.s.m. KiKa en sc Heerenveen
Joe Public Take-Away Advertising

Zorgheldenauto
auto.nl
[M]media, Wavemaker

Mijn hart voor de zorg
KNMG
Wefilm

Bring Back Friday
IKEA
Buutvrij for life

Durables 
Time To Ride The Future
VanMoof
Builders Club

Het verhaal van 1.5 miljoen matrassen
Koninklijke Auping
Buutvrij for life

ŠKODA Inhaalfeestje
ŠKODA Nederland
Selmore Creative Agency, rubenpaulruben, MediaCom, GreenHouse

Renault Laad Me
Renault Nederland
Publicis Groupe, Dorst&Lesser, OMD

Toyota Tiny House
Louman & Parqui b.v. Toyota Yaris
DDB Unlimited, Pink Rabbit, Wavemaker, Greenhouse, Brandpulse, Dealerteam, Triangle PR

Experimental
Tipping Gloves
BARTS Amsterdam
Stick | Bureau voor Groei

De Berentribune
MSD i.s.m. KiKa en sc Heerenveen
Joe Public Take-Away Advertising

Fast moving
Popie Jopie
Jopen Bier
NEEW

Geduld is een schone taak
Hertog Jan
The Valley, NRC Media, Four Creating, Osborne Pike

Media, Entertainment & Communications
Omroep ZWART
Omroep ZWART
Buutvrij for life, Hammerfest, WeFilm, Maak, MediaMonks, 
Havas Media Netherlands, 50+ Steengoede freelancers, 250+ Wakkere influencers, BAAS, PRSSKD

Retail, etail & ecommerce
De winkel van blije koppies bezorgen
Bol.com
Dept, Dentsu, Mindshare, Dpplr, AMP, Earforce, Postoffice

Lucht
Zeeman textielSupers B.V.
Persuade

Sales promotions & Activations
De Berentribune
MSD i.s.m. KiKa en sc Heerenveen
Joe Public Take-Away Advertising

De Unox Nieuwjaarsduik uit Blik
Unilever Nederland BV
Being There, Banka Media, Zaanlandia Blikverpakkingen, Stichting Nieuwjaarsduiken, Sportvibes, Fast Forward, Studio Doen

Study Sessions
Entrée & Het Koninklijk Concertgebouw
NEEW

Staatsloterij Oudejaarstrekking
Nederlandse Loterij
TBWA\NEBOKO, Mindshare Greenhouse, Blauw Gras, Brompton Road, HPB (Het PR Bureau), Czar Amsterdam, Ellen Reus

De winkel van blije koppies bezorgen
Bol.com
Dept, Dentsu, Mindshare, Dpplr, AMP, Earforce, Postoffice

Macan 5AM Club
Pon Porsche Import
dentsuACHTUNG!, Greenhouse Group

Lucht
Zeeman textielSupers B.V.
Persuade

Small Budget
Skip the hurt
Wessanen Benelux - Abbot Kinney's
Abbot Kinney’s, Blyde Benelux

Het verhaal achter het shirt
Brainport Eindhoven
Fama Volat

Popie Jopie
Jopen Bier
NEEW

Zorgheldenauto
auto.nl
[M]media, Wavemaker

Eindhoven Merkwaardig
Kledingbank Eindhoven
Fama Volat, Zandbeek

Study Sessions
Entrée & Het Koninklijk Concertgebouw
NEEW

"Dank aan alle inzenders en juryleden"
"Oude wijn in nieuwe zakken is killing in Consumer Services"
“Ik vind het altijd heerlijk om de creativiteit te vieren.”
'Ik kijk vooral naar wat er wél gebeurt en wat we daarvan leren.'
'Met je handen op je rug moet je nog creatiever denken.'
‘Creativiteit zonder resultaat is geen campagne, dat is kunst.’
'We hechten veel waarde aan onze rol als curator'
'Het gaat er om wát je als merk te vertellen hebt.'
'De 'trucjes' komen er niet doorheen.'
'De échte creatieve pareltjes.'
de enige award waar creativiteit en resultaat juist gewogen wordt: 50/50.
'Zend iets in waar je hart van tekeer gaat.'
Wij geven niet voor niets als criteria mee ‘jaloersmakend werk’. Dat zijn cases die veel teweegbrengen.
Aftermovie gemaakt door onze Esprix juryvoorzitters
Esprix 2020: Een Grand Esprix voor Sire en Goud voor Interpolis
Stuk voor stuk campagnes die laten zien dat creatieve ideeën resultaat opleveren.
Persoonlijke uitreiking op 4 juni bij 14 bureaus door onze 14 juryvoorzitters
Esprix 2019: Goud voor ABN AMRO, Bavaria, Jumbo en Samsung
'Creativiteit an sich is niet relevant'
Van denken naar doen, dat is en blijft ons heilige doel.
Een nieuwe invalshoek, een ander beeld, prikkelende boodschap
Creativiteit verandert een abstract plan in een idee waar mensen warm voor lopen.
Esprix 2019: Esprixjury kent 29 nominaties toe
Het hoeft helemaal niet duur te zijn, net als goed design, maar wél origineel.
Creativiteit gaat over het vermogen om iets nieuws te scheppen
Ons werk moet iets doen.
esprix brengt creativiteit, data en technologie bij elkaar
Combinatie effectiviteit/creativiteit staat voorop
'nieuwe' esprix positioneert zich tussen effies en lampen
lange termijn succes gaat in dit vak over de optelsom van merkervaringen
‘2018 wordt het jaar van de conversie op mobiel’
‘Insourcing komt echt op stoom, afdelingen marketing doen steeds meer zelf’
‘Merken gaan dit jaar meer sorry zeggen als er iets mis is gegaan’
‘Merken moeten hun maatschappelijke relevantie beter durven invullen’
‘Senior merkmakers mogen in 2018 weer aanschuiven op de werkvloer’

Esprixjury kent 34 nominaties toe
Innovatie be
Esprixjury 2017 is compleet
Innovatie zit Heineken in het bloed
innovatie vraagt om stevig debat
Oud-jurylid helpt Esprix-inzenders
Innovatie zit in het hart van ons vak
Nieuw: categorie Innovation & transformation
Uitreiking 2016
Esprix winnaars 2016
31 nominaties Esprix 2016
Dick Buschman in bestuur Esprix
Uitreiking 2015
Ongekende stijging aantal inzendingen
Grote namen in Esprixjury 2015
Kick off Esprix 2015
Esprix winnaars 2014
Uitreiking 2014
Esprix-interview Hans Koeleman
Esprix-interview Henriette van Swinderen
Het beste werk van 2013 bekend
Esprix-interview Carin van Berkel
Drie nieuwe Esprix-categorie
Esprix-interview Frank Basters
Esprix-interview Oscar Diele
Esprix-interview Jacqueline Smit
Esprix-interview Pieter Plaisier
Esprix-interview Dick van der Lecq
Esprix-interview Roel Welsing
Esprix-interview Mireille Spapens
Jacqueline Smit voorzitter Esprixjury
Esprix winnaars 2013
Uitreiking 2013
chevron-left
chevron-right